Ξεκινά στις 23 Μαρτίου η δίκη για τα Τέμπη

δικογραφία, Τέμπη
Αναμένα κεριά και πλακάτ με συνθήματα κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης διαμαρτυρίας πολιτών για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, στην Κόρινθο την Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023. Αργά το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου μία επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούστηκε μετωπικά με μία εμπορική στα Τέμπη, με πάνω από 350 επιβαίνοντες. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ, αστυνόμο Β', Κωνσταντία Δημογλίδου, στους 57 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί, ενώ παραμένουν για νοσηλεία 38 επιβάτες, 31 σε απλές κλίνες και 7 σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας . ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΨΩΜΑΣ

Στις 23 Μαρτίου του 2026 θα ξεκινήσει τελικά η δίκη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.

Την ημερομηνία της δίκης, που αναμένεται να διαρκέσει πολλούς μήνες, όρισε σύμφωνα με πληροφορίες ο Εισαγγελέας Εφετών Λαρίσης.

Η δίκη, όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, θα διεξαχθεί στον συνεδριακό χώρο «Γαιόπολις» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Εκεί πρόκειται να δημιουργηθεί ειδικός χώρος για τους δημοσιογράφους αλλά και το ακροατήριο μέσω οθονών, ενώ η δίκη θα διεξαχθεί σε ιδιαίτερα αυστηρά μέτρα ασφαλείας και τρία φυλάκια επιτήρησης.

Συνολικά, στο εδώλιο του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων θα καθίσουν 36 κατηγορούμενοι.

Μεταξύ αυτών είναι ο 60χρονος σταθμάρχης Λάρισας και δύο συνάδελφοί του, επίσης σταθμάρχες που κατηγορούνται ότι απεχώρησαν πρόωρα από τη βάρδιά τους καθώς και ο προϊστάμενος του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας ΟΣΕ.

Στο εδώλιο του κατηγρούμένου θα καθίσουν ακόμη:

  • Εντεκα στελέχη και προϊστάμενοι τμημάτων του ΟΣΕ που κατηγορούνται για απουσία συστημάτων ασφαλείας ή γι ατις διαδικασίες μετάταξης του σταθμάρχη.
  • 16 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ κατηγορούμενοι για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717.
  • Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος και ο τεχνικός διευθυντής της Hellenic Train, καθώς και ο γενικός διευθυντής Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του υπουργείου και η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για παραλείψεις σχετικά με την αδειοδότηση και εποπτεία της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Για κακουργήματα οι 33

Οι 33 από τους κατηγορύμενους αντιμετωοίζουν κατηγορίες σε βαθμό το κακουργήματος για διατάραξη συγκοινωνιών και σειρά πλημμεληματικών πράξεων, ενώ τρία πρόσωπα αντιμετωπίζουν μόνο πλημμελήματα.

Ειδικότερα, 33 κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες για τα αδίκηματα της επικίνδυνης παρέμβασης στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς με ενδεχόμενο δόλο με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, που είχε ως αποτέλεσμα

  • τον θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων,
  • τη βαριά σωματική βλάβη μεγάλου αριθμού ανθρώπων
  • τη σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφελείας,
  • τη διακινδύνευση περισσότερων προσώπων τελεσθείσης κατ’ εξακολούθησιν και από κοινού.

Η δίκη αναμένεται μακρά και σύνθετη, καθώς περιλαμβάνει εκτενή δικογραφία, πολλαπλές τεχνικές εκθέσεις και δεκάδες μάρτυρες που θα κληθούν να καταθέσουν.

Η δικαστική διαδικασία θα αποτελέσει κρίσιμη στιγμή και για τις οικογένειες των θυμάτων, οι οποίες περιμένουν, την απόδοση των ευθυνών και την πλήρη διαλεύκανση των αιτιών που οδήγησαν στην ανείπωτη τραγωδία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τέμπη: Αίτημα εκταφής παρουσία εκπροσώπων Bayer και Siemens μετά την αγωγή των 80 εκατ. Ευρώ

Γίνετε συνδρομητές στο «Δικαστικό Ρεπορτάζ», το κορυφαίο μηνιαίο περιοδικό για τη Δικαιοσύνη. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Ακολουθήστε μας στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις