Αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα: Ακόμη και ισόβια για την παραβίαση του κόκκινου φαναριού – Αναλυτικά όλες οι ποινές

κόκκινο

Την μάστιγα της παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη αλλά και άλλων παραβάσεων όπως υπερβολική ταχύτητα, την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή στη ΛΕΑ προσπαθούν να σταματήσουν οι αλλαγές που έρχονται στον νέο Ποινικό Κώδικα και προβλέπουν βαριές ποινές.

Η παραβίαση του κόκκινου φαναριού περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα: Μαζί με την υπερβολική ταχύτητα, την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή στη ΛΕΑ θα επισύρει πλέον σοβαρές ποινές για τους ανεύθυνους οδηγούς. Πότε θα μπαίνουν φυλακή οι παραβάτες

Όπως είχε προαναγγείλει το υπουργείο Δικαιοσύνης, με την αναμόρφωση του Ποινικού Κώδικα τίθεται μεταξύ άλλων στο στόχαστρο η επικίνδυνη οδήγηση που πλέον θα τιμωρείται με ποινές φυλάκισης.

Τόσο η παραβίαση του κόκκινου, όσο και η οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα, υπό την επήρεια αλκοόλ ή στη ΛΕΑ θα επισύρουν ποινές φυλάκισης ακόμη και για τον κίνδυνο στον οποίο θέτουν ανθρώπινες ζωές, ενώ σε περίπτωση βαριάς σωματικής βλάβης και πολύ παραπάνω θανάτου η κάθειρξη θα είναι πολυετής.

Αναλυτικά όσα προβλέπονται στην τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 290Α Ποινικού Κώδικα

Στην παρ. 1 του άρθρου 290Α του Ποινικού Κώδικα προστίθεται περ. ε) και η παρ. 1 του άρθρου 290Α διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:

α) οδηγεί όχημα, μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή

β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ή

γ) οδηγεί όχημα i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον εξήντα (60) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον τριάντα (30) χλμ. ανά ώρα, ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον σαράντα (40) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον είκοσι (20) χλμ. ανά ώρα, ή

δ) οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, ή

ε) παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.

Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μουστόγιαννης: Αίτημα συνένωσης δικογραφιών στην εισαγγελία Πρωτοδικών

ΔΣΑ: Συνεχίζεται η αποχή των δικηγόρων έως 8 Δεκεμβρίου – Σε ποιες περιπτώσεις θα χορηγούνται άδειες

Γίνετε συνδρομητές στο «Δικαστικό Ρεπορτάζ», το κορυφαίο μηνιαίο περιοδικό για τη Δικαιοσύνη. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Ακολουθήστε μας στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις