Τέμπη – Ραγδαίες Εξελίξεις με την Σύμβαση 717: Ο ανακριτής ζητεί συσχέτιση με τη δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας

Τέμπη
Πυροσβέστες και διασώστες επιχειρούν στο σημείο που σημειώθηκε το σιδηροδρομικό δυστύχημα έξω από τη Λάρισα, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023. Μία επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούσθηκε με μία εμπορευματική έξω από τη Λάρισα, ενώ εκτροχιάστηκαν τα δύο πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας και εκδηλώθηκε πυρκαγιά. Σε 36 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι επιβεβαιωμένοι νεκροί εξαιτίας της σύγκρουσης επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορευματική, αργά το βράδυ της Τρίτης στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, τον πύραρχο Βασίλη Βαθρακογιάννη. Παράλληλα 66 άτομα νοσηλεύονται σε νοσοκομεία, εκ των οποίων οι 60 σε απλές κλίνες και οι υπόλοιποι 6 σε ΜΕΘ. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΗΡΑΣ

Ο ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση για τις ευθύνες που προκάλεσαν την τραγωδία των Τεμπών ζητάει τον συσχετισμό της δικογραφίας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας με την έρευνα που διενεργεί ο ίδιος στη Λάρισα, κρίνοντας ξεκάθαρα ότι αν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717 για τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, δε θα συνέβαινε το πολύνεκρο δυστύχημα

Ο τότε Υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχιλλέως Καραμανλή, πάντως είχε αναφέρει ότι κανένα σύστημα ασφαλείας δεν θα μπορούσε να αποτρέψει το ανθρώπινο λάθος.

Σύμφωνα με το News24/7.gr, ο εφέτης Σωτήρης Μπακαΐμης, με έγγραφό του προς την πρωτοδίκη Αθηνών που μελετά τα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, ζητά τον συσχετισμό των δύο δικογραφιών. Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είχε ζητήσει την ποινική δίωξη 23 προσώπων (απάτη, απιστία κλπ) αναφορικά με τη διαχείριση των κοινοτικών χρημάτων της Σύμβασης 717 και τις συνεχείς παρατάσεις στο έργο.

«Το αντικειμενικό υπόβαθρο των ως άνω αξιόποινων πράξεων της δίωξης του Ευρωπαίου Εισαγγελέα και των αποδεικτικών στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί στα πλαίσια της προκαταρκτικής εξέτασης που διενεργήθηκε από αυτόν, θεμελιώνουν αποδεικτικά το κίνητρο και τον αναγκαίο αιτιώδη σύνδεσμο για τις ερευνώμενες από εμάς πράξεις», σημειώνεται στο έγγραφο του ανακριτή.
Και πιο κάτω:

«Οι πολυετείς παρατάσεις στην ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης 717/14, μετά από σχετικά αιτήματα στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ […] συνδέονται άμεσα αιτιωδώς με την επέλευση του δυστυχήματος, αφού εάν η Σύμβαση 717/14 είχε εγκαίρως και στα αρχικά συμβατικά πλαίσια ολοκληρωθεί και είχαν παραδοθεί και λειτουργούσαν τα σχετικά συστήματα ασφαλείας-ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θα αποφευγόταν μετά βεβαιότητας η επέλευση του δυστυχήματος, λόγω της επέμβασης-επενέργειας στη σιδηροδρομική κυκλοφορία των συστημάτων αυτών κατά τη λειτουργίας τους».
Τον συσχετισμό των δύο δικογραφιών – της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και της έρευνας στη Λάρισα – είχε ζητήσει προ ημερών ο δικηγόρος Θέμης Σοφός, συνήγορος του Προϊσταμένου Επιθεώρησης Λάρισας. Ο τελευταίος, μαζί με τον σταθμάρχη της μοιραίας βραδιάς, παραμένει προφυλακισμένος, και όπως αναφέρει στην τελευταία αίτησή του για την άρση της προσωρινής κράτησης, αυτό συμβαίνει «με μοναδικό στόχο την ικανοποίηση της κοινής γνώμης και δεν ερείδεται σε πραγματικά περιστατικά, ούτε καν στον νόμο».

Ο Προϊστάμενος Επιθεώρησης Λάρισας γράφει ότι είναι το εξιλαστήριο θύμα και σημειώνει: «Η έλλειψη χρηματοδότησης για τη συντήρηση της υποδομής, σε συνδυασμό με τη σοβαρή έλλειψη προσωπικού, δημιουργεί εκρηκτικό μείγμα, το οποίο ανέκαθεν προβλημάτιζε τους εργαζομένους για τις επιπτώσεις που θα έχει στην ομαλή λειτουργία επιβατικών και εμπορικών αμαξοστοιχιών»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τραγωδία Τεμπών: Το κατηγορητήριο – κόλαφος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για την αμαρτωλή σύμβαση «717»

Ευρωπαϊκή εισαγγελία: Ποινική δίωξη κατά 23 προσώπων για τη σύμβαση «717» του Ελληνικού σιδηροδρόμου

Γίνετε συνδρομητές στο «Δικαστικό Ρεπορτάζ», το κορυφαίο μηνιαίο περιοδικό για τη Δικαιοσύνη. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Ακολουθήστε μας στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις