Δημήτρης Λιγνάδης: Η διαγραφή των αρχείων του ,η καθυστέρηση ελέγχου και οι ευθύνες των αρχών

Τεράστιες ευθύνες προκύπτουν από την καθυστερημένη απόκριση των αρχών στην κατάσχεση του ασημί λάπτοπ Λιγνάδη. Ο Πέτρος Κουσουλός εκδότης της “ΜΠΑΜ στο ρεπορτάζ” που ανέδειξε αποκλειστικά το θέμα αποκάλυψε στην εκπομπή “Αλήθειες με τη Ζήνα” όλες τις λεπτομέρειες της κατάσχεσης και όσων προηγήθηκαν.

Η Τρίτη 2 Φεβρουαρίου ήταν ημέρα «καθαριότητας» για τον υπολογιστή του προφυλακισμένου, πλέον, ηθοποιού και πρώην καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού

Θεάτρου, ∆ημήτρη Λιγνάδη. Τις πρωινές ώρες εκείνης της ημέρας ένα «αόρατο χέρι», ίσως
ο ίδιος ο κατηγορούμενος, κάποιος ειδικός τεχνικός ή οποιοσδήποτε άλλος, αποφάσισε να
κάνει ολικό λίφτινγκ στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.  Μέσω της εντολής «format» διαγράφηκε όλο το περιεχόμενο του ασημί λάπτοπ, το οποίο βρέθηκε και κατασχέθηκε στην πρώτη κατ’ οίκον έρευνα που πραγματοποίησαν οι Αρχές στο διαμέρισμα του Λιγνάδη στις 3 Μαρτίου 2021. Αυτό είναι το συμπέρασμα της έκθεσης πραγματογνωμοσύνης που παραδόθηκε από τα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ. στη 19η τακτική ανακρίτρια Παρασκευή Μπότση, η οποία διενεργεί την έρευνα για τους βιασμούς και αποκάλυψε η «Μπαμ στο Ρεπορτάζ».

Ο Μανώλης Σφακιανάκης ,πρώην προϊστάμενος της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και δημιουργός του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας μιλώντας στην εκπομπή Αλήθειες με τη Ζήνα αποκάλυψε ότι σε περίπτωση format μέχρι ένα 70% των αρχείων μπορεί να ανακτηθεί στην καλύτερη περίπτωση.

Από τα στοιχεία τα οποία αποτελούν, πλέον, μέρος της δικογραφίας προκύπτουν αρκετά συμπεράσματα, αλλά μάλλον περισσότερα ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο που διεξήχθησαν οι έρευνες και τον χρόνο που δόθηκε στον ηθοποιό προκειμένου να «ξεφορτωθεί» υλικό το οποίο προφανώς θεωρούσε «επικίνδυνο».

Εντύπωση, δε, προκαλεί το γεγονός ότι από την επίσημη πραγματογνωμοσύνη προκύπτει
ότι οι Αρχές δεν κατάφεραν να ανακτήσουν υλικό το οποίο ενδεχομένως είχε σβηστεί από
τον υπολογιστή και το κινητό τηλέφωνο του Λιγνάδη, καθώς και ότι μέχρι σήμερα δεν έχει
προχωρήσει η άρση του απορρήτου σε ειδικές εφαρμογές όπως το Facebook κ.τ.λ., που
καταγγέλλουν μάρτυρες και θύματα ότι χρησιμοποιούσε ο κατηγορούμενος προκειμένου
να «κλείνει» ραντεβού με εφήμερους εραστές, μεταξύ των οποίων και ανηλίκους.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 


«Κωδικός Format»

Από τα τέλη Ιανουαρίου 2021, λίγες ημέρες μετά τη δημόσια καταγγελία της Σοφίας Μπεκατώρου, στα δημοσιογραφικά, πολιτικά, επιχειρηματικά και καλλιτεχνικά γραφεία
υπήρχε η φήμη ότι το τσουνάμι του ελληνικού #MeToo θα συμπαρέσυρε και τον μέχρι τότε
καλλιτεχνικό επικεφαλής του Εθνικού Θεάτρου. Παρά το γεγονός ότι το όνομα του ∆ημήτρη
Λιγνάδη δεν είχε γραφεί, εντούτοις ο ηθοποιός «φωτογραφιζόταν» από τα δημοσιεύματα
της εποχής. Το πλέον εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι στις 2 Φεβρουαρίου, οπότε δηλαδή
ο Λιγνάδης αποφάσισε σύμφωνα με το επίσημο πόρισμα των Αρχών να «καθαρίσει» τον
υπολογιστή του, το όνομά του είχε μπει για τα καλά στη δίνη του κυκλώνα.

Λιγνάδη

Την ίδια κιόλας ημέρα η δημοσιογράφος Έλενα Ακρίτα με ανάρτησή της στο Facebook
γνωστοποιούσε ότι η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, είχε ζητήσει την παραίτηση του
Λιγνάδη από το Εθνικό Θέατρο. Παρότι η συγκεκριμένη «είδηση» διαψεύστηκε μέσω
«χλιαρής» ανακοίνωσης του υπουργείου Πολιτισμού, εντούτοις επιβεβαιώθηκε τέσσερις
ημέρες αργότερα, στις 6 Φεβρουαρίου, λίγες ώρες μετά τη συνέντευξη-κόλαφο, την οποία
είχε παραχωρήσει ο Νίκος Σ. στην ιστοσελίδα 2020mag.gr, όταν και ανακοινώθηκε ότι η
παραίτηση του ∆ημήτρη Λιγνάδη είχε γίνει αποδεκτή από την ηγεσία του υπουργείου.

Το ερώτημα το οποίο τίθεται είναι απλό: Πόσο συμπτωματικό είναι ότι στις 2 Φεβρουαρίου
ο ∆ημήτρης Λιγνάδης αποφάσισε να «καθαρίσει» τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή και λίγες
ημέρες αργότερα (στις 8 Φεβρουαρίου 2021) να κλείσει τον λογαριασμό του στο Facebook
«για λόγους καθαριότητας», όπως ο ίδιος είπε; Ανώτατες δικαστικές πηγές οι οποίες
συνομίλησαν με την «Μ» επεσήμαναν το αυτονόητο. Ότι όταν ένας άνθρωπος νιώθει πως ο
κλοιός των αστυνομικών Αρχών σφίγγει, προσπαθεί να «εξαφανίσει» οποιαδήποτε στοιχεία
θεωρεί ότι επιβαρύνουν τη θέση του. «Ακόμη και έναν πρωτοετή φοιτητή της Νομικής να είχε για σύμβουλό του εκείνη την περίοδο, το ίδιο πράγμα θα του έλεγε. Ξεφορτώσου ό,τι μπορείς!» ανέφεραν χαρακτηριστικά.

Έρευνα

Το θέμα όμως δεν είναι τι έκανε ή τι δεν έκανε ο Λιγνάδης, ο οποίος ακόμη και σήμερα χαίρει του τεκμηρίου της αθωότητας, ευρισκόμενος, πάντως, σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση,
αλλά το τι έπραξαν οι Αρχές του κράτους οι οποίες διερεύνησαν και διερευνούν μια υπόθεση μείζονος κοινωνικής αλλά και πολιτικής, όπως δυστυχώς εξελίχθηκε, σημασίας.

Από την έρευνα της «Μ» προκύπτουν πολλά ερωτήματα τα οποία είναι κρίσιμο, κάποια στιγμή, να απαντηθούν, προκειμένου να μην υπάρχουν σκιές και υπόνοιες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Λιγνάδης συνελήφθη στις 20 Φεβρουαρίου 2020 κατόπιν εντάλματος
που εκδόθηκε με τις κατηγορίες του βιασμού κατ’ εξακολούθηση. Η σύλληψή του πάντως
δεν συνοδεύτηκε από έρευνα στο σπίτι του ηθοποιού, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη
και μετά την κράτησή του στη ΓΑ∆Α το κινητό τηλέφωνο (μάρκας Samsung) παρέμενε στον
αδελφό του Γιάννη, ο οποίος, πάντως, σε κατάθεσή του ισχυρίστηκε ότι δεν γνώριζε τους
κωδικούς για να το ανοίξει! Χρειάστηκε να φτάσουμε στις 3 Μαρτίου 2021 έως ότου
πραγματοποιηθεί η πρώτη αυτοψία στο διαμέρισμα του ηθοποιού μετά από παραγγελία
της ανακρίτριας. Εκείνη την ημέρα βρέθηκαν και εντέλει κατασχέθηκαν ένα ασημί λάπτοπ,
το κινητό τηλέφωνο, ένα USB και δύο CD.

Ωστόσο και η συγκεκριμένη αυτοψία αποδείχθηκε «προβληματική» και ενδεχομένως «τυπική», καθώς οι αποκαλύψεις της «Μ» οδήγησαν τις Αρχές ακόμη δύο φορές (στις 6 και στις 8 Μαρτίου) στο διαμέρισμα, στο υπόγειο αλλά και στην ταράτσα της πολυκατοικίας του ηθοποιού, όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 51 πειστήρια, μεταξύ των οποίων ερωτικά βοηθήματα, περούκες, γράμματα ανηλίκων, η κατάθεση στον ανακριτή Μυτιλήνης το 1997 και φωτοτυπία με αφιέρωση ενός ανήλικου τότε αλλοδαπού, ο οποίος σήμερα αποτελεί μάρτυρα της υπόθεσης!

Παρότι σύμφωνα με δικαστικούς κύκλους υπάρχει ο ισχυρισμός ότι οι πράξεις για τις οποίες κατηγορείται ο Λιγνάδης αφορούν παλαιότερα έτη και θα ήταν δύσκολο από το κατασχεμένο υλικό να βρεθούν πειστήρια των φερόμενων εγκλημάτων, εντούτοις νομικοί κύκλοι αντέτειναν ότι ακόμη και σε μικρότερης ποινικής και ηθικής απαξίας αδικήματα οι έρευνες και οι κατασχέσεις γίνονται τάχιστα και όχι κατόπιν…εορτής. «Ούτως ή άλλως κανείς δεν γνωρίζει πού μπορεί να σε οδηγήσουν τα ευρήματα και πού θα καταλήξει η οποιαδήποτε δικογραφία» ανέφεραν χαρακτηριστικά. Ιδίως από τη στιγμή που μάρτυρες και θύματα έχουν καταθέσει ότι ο Λιγνάδης χρησιμοποιούσε λάπτοπ (Hewlett Packard) μπλε χρώματος (σ.σ. μήνυση ∆.Μ.), ότι είχε στην κατοχή του τρία κινητά και ότι έδινε συμβουλές σε ανηλίκους πώς θα «ψαρεύουν» εραστές μέσω ειδικών εφαρμογών.

Γίνετε συνδρομητές στο «Δικαστικό Ρεπορτάζ», το κορυφαίο μηνιαίο περιοδικό για τη Δικαιοσύνη. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Ακολουθήστε μας στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις